Kõigi kolme reklaamiretoorikas on väljend “absoluutselt soodsaim toidukaupade hind Eestis” ka erinevatel ajahetkedel erineval moel läbi käinud. Säästumarket avaldab oma kodulehel hinnavõrdlust ka tänasel päeval ja antud tabelis avaldatud toodete hinnad näitavad poeketti soodsaimana. Samas ei ole meie võrreldavate toodete puhul see alati paika pidanud. Nagu mainitud poekett, valisime meiegi tooted oma võrdlusse mõnevõrra meelevaldselt. Meie lähtusime eelkõige sellest, et valikus olevad tooted oleks kõik võrreldavates poekettides olemas, lisaks püüdsime aimata, millised tooted võiks olla tarbijate seas populaarsed. Meie tabeli tulemust mõjutab ka hetkeolukord. Kui juhtivtöötajad kontoris teavad peamiselt vaid teoreetiliselt, mis nende poodide riiulitel pakutakse, jälgivad meie vaatlejad reaalset olukorda poodides. Kui kaup on riiulilt otsas või hinnalipik puudu, siis toode tabeliarvestuses ei osale. Käitume nii, nagu keskmiselt laisk tarbija, kes ei viitsi minna hinnakontrolli automaadi juurde või müüjalt aru pärima.
Margus Amor, Rimi ja Säästumarketi ostujuht: Toidutarbimise planeerimiseks on klientidel praegu käes väga head ajad, sest hinnaindeks aprillis oli negatiivne (deflatsioon) ja arvan, et ka maikuu tulemus selles osas suuresti ei erine.
Me ei kirjuta hindu mõnel kindlal nädalapäeval omas kodupoes pere tarbeks toidukaupu ostes. Kuigi hetkel oleme vaatlusi läbi viinud vaid Tallinnas ja selle ümbruses, on meil võimekus külastada suvalisel ajahetkel toidukauplust ka Valgas, Jõhvis, Raplas või suvalises muus Eesti paigas. Seninigi oleme vaadeldavaid poode valinud meelevaldselt ja külastanud neid suvalistel hetkedel varahommikust kuni hiliste õhtutundudeni, mil korralikud pereisad-emad lastele pärast AK vaatamist lastele unejuttu loevad.
Uurisime Rimi Eesti Food ASi ostujuhilt (ettevõtte kaubamärgid on nii Rimi kui Säästumarket), kuidas toidupoodides hinnad kujunevad ja mil moel saaks tarbija toidule kulutatavad summad kontrolli all hoida?
Margus Amor, Rimi ja Säästumarketi ostujuht: “Peamine põhjus hindade ja „pjedestaalikohtade“ muutumisele edetabelis on üha suurenev konkurents, mis sunnib kõiki kaubandusettevõtteid igapäevaste kaupade hindasid pidevalt korrigeerima. Seetõttu võib jaeketi positsioon hinnavõrdluses muutuda päeva lõikes, kuid pikemas perspektiivis on üldise hinnastamise taga ikkagi konkreetse kaupluse keti kontseptsioon ja ärimudel. See määrab ära valdkonna, millele kõige rohkem panustatakse. Need võivad olla näiteks hind, sortimendi laius ja sügavus, teenindus, ostukeskkond jne.
Säästumarket on olnud aastaid vaieldamatult kõige soodsamate hindadega kauplus ja oma kliendilubadusest „Meil on Eesti kõige odavam ostukorv“ on ka faktipõhiselt rangelt kinni peetud. Samas, Säästumarketi kõikuv positsioon 1182 edetabelis on ka meie jaoks signaaliks, et alati ei piisa parimate hindade olemasolust. Veelgi tähtsam on see, et need kaubad oleks klientide ja ka hinnavaatlejate kauplusest kergelt leitavad.
Toidutarbimise planeerimiseks on klientidel praegu käes väga head ajad, sest hinnaindeks aprillis oli negatiivne (deflatsioon) ja arvan, et ka maikuu tulemus selles osas suuresti ei erine. Lühiajaline soovitus tarbijale on võtta turul olevatest erinevatest headest pakkumistes maksimum, kuid veel parem lahendus on leida ikkagi endale sobiv kauplus, mille lojaalsusprogramm tagab stabiilselt parima pakkumise ning kokkuhoiu.”