Kuigi Säästumarket reklaamib end kui odavaima ostukorviga poodi, pole neil seda juba mõnda aega tõestada õnnestunud. Viimati õnnestus poeketil 1182 toiduhindade võrdluses esimeseks tulla aprillikuus. Enamasti oli halva tulemuse põhjuseks otsa lõppenud kaup või puuduvad hinnasildid. Nüüd õnnestus meil leida üks tõeliselt heas seisus Säästumarket, kus kaup oli riiulitele paigutatud ilusti ja saaliteenindajad käisid meiegi poesviibimise ajal lisaks laost uue kauba toomisele ka riiulitel olevat kaupa korrastamas. Hinnasildid olid arusaadavates kohtades ja ilusti olemas. See pood asub Tallinnas Õismäel ja kannab nime Järveotsa Säästumarket.
Sarnaselt heas korras oli ka sealsamas lähedal asuv Rimi Nurmenuku supermarket. Ehk veidi ootamatultki kaotas kuvandilt Säästumarketist justkui mõnevõrra kallim pood esikoha vaid 39 eurosendiga.
Mõnevõrra ootamatu oli aga Maxima nõrk esinemine. Teisipäeva südapäeval oli Mustamäel, kunagises legendaarses Kännu Kuke hoonekompleksis, asuv pood rahvast täis. Lisaks mõõdukalt suurele ostjate hulgale sehkendas saalis ringi arvukalt müüjaid. Samas mingisugusest korrast riiulitel eriti rääkida ei saanud.
Maxima kommentaar kaupluses valitsenud olukorrale: "Kuna ehitame vaadeldud poe asemele Maxima XX kauplust, siis käib hetkel seal tühjendusmüük, vastav info peaks poes ka kõigile nähtaval kohal olema. Kauplus suletakse ehituse ajaks üldse, kui hetkel võisid mitmed odavamad tooted otsas olla, siis järgnevatel nädalatel võib alles jäänud kaubal veel hoopis odavamaid hindu näha."
Tarbijad on muutunud ettevaatlikumaks!
Erkki Erilaid, Maxima kommunikatsioonijuht: "Kahtlemata omab praegusele müügile lisaks olematule suveilmale mõju ka see, et majandus on languses ning ostjate tarbimiskäitumine on hakanud tasapisi muutuma, mida näitas ka viimane Statistikaameti uudis vähenevast jaekaubanduse kasvust."
Erkki Erilaid, Maxima kommunikatsioonijuht: "Kahtlemata omab praegusele müügile lisaks olematule suveilmale mõju ka see, et majandus on languses ning ostjate tarbimiskäitumine on hakanud tasapisi muutuma, mida näitas ka viimane Statistikaameti uudis vähenevast jaekaubanduse kasvust."
Ilmselt pani Maxima seekordsele tulemusele kabelimatsu puuduv ketšupi hind. Kui eelmises vaatluses maksis kilone odavketšup 0.27€, siis sel korral läks arvestusse kõva paar eurot kallim Felixi kilone ketšupipudel. Odav ketšup oli poes täiesti olemas, kuid sellel polnud hinnasilti, samuti ei õnnestunud kauplusest leida hinnakontrolli automaati. Ilma selle eksimuseta olnuks Maxima tavapäraselt esikohakonkurentsis koos Prisma ja Säästumarketi ning viimasel ajal samuti esikohanõudlejaks tõusnud Rimiga.
Heitlik suvi on veidi muutnud tarbimisharjumusi
Seoses viimase aasta heitlike ilmade ja kohatise aastaaegade ühtlustumisega uurisime ka poodnikelt, kuidas see kõik müüki mõjutab. Maxima kommunikatsioonijuhi Erkki Erilaiu sõnul ei mõjuta hetkel aga müüki mitte ainult ilm: “Mullused jõulud olid küll tavapärasest soemad, kuid see ei vääranud küll kuidagi tarbimispidu ja meie jaoks olid pühade müügid rekordilised. Teine asi oli hiljutine jaanipäev, kus müüki siiski ilm otseselt mõjutab. Müük oli küll hea, kuid rekordiliseks seda nimetada ei saa. Kahtlemata omab praegusele müügile lisaks olematule suveilmale mõju ka see, et majandus on languses ning ostjate tarbimiskäitumine on hakanud tasapisi muutuma, mida näitas ka viimane Statistikaameti uudis vähenevast jaekaubanduse kasvust.” Erilaid rõhutab ka, et kukkumine pole järsk, kuid tarbijad käituvad varasemast ettevaatlikumalt.
“Tähtpäevi nagu näiteks jaanipäev, ilm otseselt ei mõjuta. Eesti tarbija peab traditsioonidest väga lugu ja külluslikud jaanipäevad peetakse ka halva ilma korral. Kaupmeeste jaoks tähendab selline ebastabiilne tarbimine eelkõige suuremaid väljakutseid õigete koguste ja saadavuse tagamisel. Õige ilma tabamine ja valmisolek suvetoodete müügi hüppeliseks tõusuks on külma suve puhul kriitilise tähtsusega,” lisab Rimi ostujuht Margus Amor.
Selveri avalike suhete juhi Annika Vilu sõnul on heitliku suve tõttu tarbijate eelistustes muutusi märgata: “Jaanipäevaks glögi ja piparkooke siiski ei ostetud, aga Vana Tallinnat, viina ja torti küll, mis iseenesest ei ole loogiline suvine valik. Oluliselt on suurenenud ka puu- ja köögivilja ostud, sest oma aias kasvatatavad köögiviljad ja marjad on kesise ilma tõttu saamata jäänud või valmivad hiljem. Toidu müüki tervikuna mõjutab jahe ilm siiski vähe.”